Dijital Platformlar Depreme Duyarsız Mı Kaldı?
Blog Author
As Bilişim
  • 12 Şubat 2023 23:00

Türkiye’de Kahramanmaraş merkezli, son 100 yılda yaşanan en büyük afet olarak nitelenen deprem sonrası birçok dijital platform sessizliğe büründü. Markaların adeta yardım ve işbirliği yarışına girdiği bu milli felaket zamanında, hangi platformlar destek duyurularında gecikti? As Bilişim Blog’da sizler için inceledik.

6 Şubat 2023’te meydana gelen ve Türkiye’nin 10 şehrini birden etkileyen Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası tüm Türkiye adeta kenetlendi ve ülkede 1 hafta boyunca Milli Yas ilan edildi.  

Türkiye’de önde gelen ve milyonlarca aboneye sahip olan dijital platformlar ve markalar ise suskunluklarını halkın ‘boykot‘ çağrısı üzerine bozdu. Özellikle depremin 2. gününden itibaren neredeyse tüm firmaların, markaların seferber olduğu günlerde yardım ve destek mesajlarını yayınlamayan firmalar müşterilerin gösterdiği tepki sonrası 9 Şubat’ta yani depremin 3. gününde mesajlarını bir bir yayınlamaya başladılar.

Peki bu dijital platformlar hangileri?

Spotify Türkiye

“Kalbimiz, depremden etkilenen herkesle birlikte. Felaketin ilk gününden itibaren Spotify olarak depremden etkilenen bölgeler için global çapta bağış kampanyası başlattık.”

Netflix Türkiye

“Ülkemizde yaşanan felaketin sebep olduğu derin üzüntüyü ve acıyı paylaşıyor, ilk andan itibaren destek için ekip olarak çalışıyoruz. Tüm enerjimizi afet bölgelerine ulaştırılacak yardımlar için kullanıyoruz. Şu ana kadar 6 milyon TL tutarındaki bağışı sektördeki partnerlerimiz aracılığıyla yardım kuruluşlarına ulaştırdık. Buna ek olarak tüm dünyadaki çalışanlarımızın kişisel bağışlama da şirketimiz, iki katını daha ekleyerek destek olmaya devam ediyor. Daha yolun çok başındayız. Birlikte bu büyük afetin yaralarını sarmak için çalışmaya devam edeceğiz. Hayatını kaybedenlerin yakınlarına baş sağlığı, yaralılarımıza acil şifalar dileriz.”

Disney+ Türkiye

“The Walt Disney Company olarak yardım çabalarına katkıda bulunmak için ilk andan itibaren çalışma arkadaşlarımızla birlikte, ilgili yardım kuruluşlarına destek olmak için harekete geçtik. Yardımlarımızı düzenlediğimiz bağış kampanyasıyla tüm dünyadaki Disney çalışanlarının da katılabileceği şekilde genişlettik. Ayrıca önümüzdeki günlerde FOX yayınlarımız aracılığıyla depremzedelere yönelik bir yardım kampanyası da planlıyoruz.”

Youtube 

Youtube, sosyal medya hesaplarından duyuru yapmak yerine direkt platform üzerinden mesajını yayınladı. Aynı zamanda canlı yayınlara bağış yapma özelliğini de aktive eden Youtube, bu sayede izleyicilerin deprem yararına yapılan yayınlar için kanallar üzerinden direkt bağışta bulunabileceği bir hizmeti de sunmuş oldu.

Yerel Platformlar

Blutv, Exxen, Gain gibi yerel dijital platformlar ise başsağlığı ve destek paylaşımlarının yanısıra 6 Şubat haftası yayına girecek bölüm ve içeriklerini de askıya aldı. Yeni içerik olarak ise Gain, Mirgün Cabas ve Duygu Demirağ’ın sundukları Deprem Özel yayınları ile yerel platformlar arasında öne çıkarken, Blutv ise kendi platformu yerine NETD Youtube Kanalı üzerinden Okan Bayülgen yönetiminde depremzedeler yararına bir canlı yayın gerçekleştireceğini duyurdu.

 

Yazımızı beğendiyseniz, aşağıdaki Paylaş butonuna tıklayarak sosyal medya’da blog yazımızı paylaşarak bize destek olabilirsiniz. Yeni yazılarımızdan haberdar olmak için ise buradan bültenimize abone olmayı unutmayın.

Teknoloji ile ilgili güncel haberler; As Bilişim Blog’da! 

 


Neler Yapıyoruz?
Sunduğumuz Hizmetler;